Zasady projektowania logo

Kolejna witryna oparta na WordPressie

Zasady projektowania logo

Każda firma, która chce posiadać swój wizerunek na rynku, to oprócz swojego zaplecza powinna mieć elementy, które będą kojarzyły się z jej wizerunkiem. Mowa tutaj nie tylko o jakiejś chwytliwej nazwie, ale o elementach czysto wizualnych takich jak barwy firmowe czy też logo. Jest to bardzo ważny element, gdyż będzie znajdował się na opakowaniach firmowych produktów i reklamach, a to czy zostanie odpowiednio dostrzeżony będzie w dużej mierze przyczyniało się do sukcesu firmy.

Firmy projektujące loga w Poznaniu

logo poznańJak powinno wyglądać nasze logo? Czy powinno rzucać się w oczy paleta barw, czy też być raczej stonowane. Moim zdaniem to w początkowym etapie firmy nie ma na razie większego znaczenia, gdyż dopiero budujemy wizerunek marki i nieważne czy logo będzie pastelowe, czy też szare, na razie nikt go nie dostrzeże. Jeśli chodzi o projektowanie logo Poznań może poszczycić się pewnym zapleczem firm, które tym się zajmują. W nich na pewno dowiemy się, że odpowiednie logo powinno nawiązywać do działalności firmy i ta działalność powinna być w umiejętny sposób w nie wkomponowana. Jak pokazują przykłady płynące od dużych firm, w każdym logo ten wizerunek firmy jest tak wkomponowany, że na pierwszy rzut oka wcale go nie widać. Dopiero po wniknięciu w jego strukturę znajdujemy ukryte przesłanie. Takie logo jest najcenniejsze, gdyż wiele osób jest po czasie zadowolonych z faktu dostrzeżenia takiego elementu, co bardzo zbliża ich zainteresowanie do marki. Poza tym logo musi być przede wszystkim stylistycznie ładnym elementem, który nie zawiera zbyt wielu detali.  Nasycenie nimi wszystkimi może spowodować, że logo będzie raczej odpychało niż przyciągało wzrok. Niektóre osoby umieszczają w logo oprócz nazwy firmy także wiele niepotrzebnych dodatkowych informacji, takich jak rok rozpoczęcia działalności, adres i wiele innych. Ten chaos nic nie daje, gdyż i tak niewiele osób czyta co tam jest napisane. Tak naprawdę to nawet nazwa firmy nie jest w logo potrzebna jak możemy zobaczyć na wielu przykładach z życia codziennego.

Jeśli nie mamy wizji, ani pojęcia jak się za takie logo zabrać to naprawdę zlećmy to zadanie fachowcom. Dzięki temu unikniemy wielu rozczarowań, szczególnie jeśli nie posiadamy talentu plastycznego. Zawodowi projektanci po wysłuchaniu naszych oczekiwań i zdobyciu paru informacji o naszej działalności będą w stanie zaprojektować i zaproponować nam kilka wariantów, z których będziemy mogli wybrać ten, który nam najbardziej odpowiada lub najbardziej nam się podoba.