Digital Marketing

Jak utworzyć skuteczną kampanię w internecie?

Każdy przedsiębiorca dąży do tego, by cały czas poszerzać zakres swojej działalności oraz znajdować nowych klientów – niekoniecznie na lokalnym rynku. Szukając sprawdzonych rozwiązań, decyduje się na skorzystanie z możliwości marketingu internetowego, który oferuje wiele narzędzi, pozwalających na sprecyzowanie grupy docelowej. Dzięki temu będzie miał możliwość dotrzeć do potencjalnych klientów, prezentując im swoją ofertę przy wykorzystaniu spersonalizowanej reklamy. Aby jednak reklama była skuteczna, trzeba dokładnie wiedzieć, jak działają dane narzędzia oraz jak je właściwie przygotować.

Cechy dobrej kampanii reklamowej w internecie

Digital MarketingSkuteczna kampania w internecie wymaga przede wszystkim dobrania odpowiedniego narzędzia do swoich oczekiwań. Aktualnie najwięcej możliwości daje Google AdWords, które jest proste w obsłudze, jednak skuteczne tylko w momencie, gdy zostanie właściwie zaprogramowane. Podstawą dobrej reklamy jest wyznaczenie konkretnego celu – zwiększenie sprzedaży, zasięgu, czy ruchu na stronie. Należy pamiętać, że wybrany cel definiuje również wygląd oraz sposób wyświetlania się komunikatów w sieci. Jest to bardzo istotne, ponieważ nie każdy klient będzie wyszukiwał bezpośrednio frazy związanej z daną branża. W zależności od wybranej opcji, należy również zdefiniować swoją grupę docelową, do której będzie skierowana treść – zakres wieku, zainteresowania, płeć oraz obszar zamieszkania. Ta ostatnia kwestia jest bardzo istotna, ponieważ wybór obszaru geograficznego zależy od prowadzonej działalności. Wykonawcy usług będą kierować swoje reklamy do okolicznych mieszkańców, jednak firmy zaopatrujące w różnego rodzaju sprzęt, prowadzące sklep internetowy, mogą również rozważać zakup reklamy na cały kraj. Ważne jest, by w treści reklamy nawiązywać bezpośrednio do nazwy witryny, która ma zostać wypromowana. Strona sama w sobie powinna także zachęcać użytkowników klikających w reklamę do pozostania na dłużej i zapoznania się z ofertą. Ostatnią kwestią jest dobór fraz – gdy dużo firm promuje się na tą samą frazę jest mniejsze prawdopodobieństwo, że trafi akurat na naszą. Warto poświęcić chwilę, aby poszukać oryginalnych rozwiązań, które przyciągną klientów.

Sposób wykonania reklamy jest oczywiście bardzo ważny, jednak nie można pomijać także treści. Odpowiednio dobrane słowa połączone ze słowami kluczowymi zadecydują czy klient będzie chciał odwiedzić witrynę, czy przescrolluje reklamę dalej. Każdemu początkującemu użytkownikowi mogłoby się wydawać, że stworzenie kampanii z wykorzystaniem Google AdWords jest skomplikowane. Nic bardziej mylnego, nabierając wprawy można znacząco polepszyć wyniki odwiedzin i ostatecznie osiągnąć wyznaczony cel.

Zapraszamy na: Marketing i Google Ads Pikseo Toruń

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń na górę